Bursa İnegöl’de 5 Hekimli Yeni Aile Sağlığı Merkezi İçin Protokol İmzalandı

Bursa İnegöl'de 5 Hekimli Yeni Aile Sağlığı Merkezi İçin Protokol İmzalandı

Bursa’nın İnegöl ilçesinde sağlık yatırımları hız kesmeden sürüyor. Kemalpaşa Mahallesi‘nde İnegöl Belediyesi tarafından tahsis edilen arsada inşa edilecek Şule-Talha Timur Han Aile Sağlığı Merkezi için Bursa Valiliği’nde resmi protokol imzalandı. Törene katılan yetkililer, bölgedeki birinci basamak sağlık hizmetlerine erişimi kolaylaştıracak bu yatırımın önemine vurgu yaptı.

Protokol Törenine Yoğun Katılım

Bursa Valisi Erol Ayyıldız ile hayırsever iş insanı Talha Timur Han arasında imzalanan anlaşma töreninde, İnegöl Kaymakamı Eren Arslan, İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Mustafa Çetin ve İnegöl İlçe Sağlık Müdürü Dr. Mehmet Kavak da hazır bulundu. Protokol kapsamında, Kemalpaşa Mahallesi Soyak Sokak‘taki park alanına 300 metrekarelik bir alan tahsis edilerek modern bir aile sağlığı merkezi yapılacak.

5 Hekimlik Kapasite ile Hizmet Verecek

Yeni merkezde 5 aile hekimliği birimi yer alacak. Bu sayede bölgedeki sağlık hizmet kapasitesi artırılırken, vatandaşların birinci basamak sağlık hizmetlerine daha rahat ulaşması hedefleniyor. İnegöl’de son yıllarda aile sağlığı merkezi sayısındaki artış, aile hekimi başına düşen nüfusun azalmasına olumlu katkı sağladı.

Hedef: Hekim Başına 2.500 Kişi

Sağlık Bakanlığı’nın 2026 yılı için belirlediği aile hekimi başına 2.650 kişi hedefine ulaşmak için çalışmalar sürüyor. İnegöl’de aile hekimi başına düşen kişi sayısı, önceden 4.000 seviyelerindeyken yapılan yatırımlarla 3.000 seviyelerine geriledi. Yeni merkezlerin devreye girmesiyle bu rakamın 2.500‘e düşürülmesi planlanıyor.

İnegöl’e 19 Yeni Aile Sağlığı Merkezi

Devlet, belediye ve hayırsever iş birliğiyle yürütülen projeler kapsamında İnegöl’e toplam 19 yeni aile sağlığı merkezi kazandırılıyor. Bunlardan 6’sının yapımı tamamlanırken, 5 merkezin inşaatı devam ediyor. Ayrıca 5 proje ruhsat aşamasında, 3 merkez için ise planlama çalışmaları sürdürülüyor. Bu yatırımlar, ilçedeki sağlık altyapısını güçlendirerek vatandaşların daha kaliteli hizmet almasını sağlayacak.

İlgili Haberler

Manisa’da Kadın Dostu Kentler İçin Yerel Eşitlik Eylem Planı Hazırlıkları Başladı

haberci

Bornova Belediyesi’ne Avrupa Konseyi’nden ELoGE Ödülü: Yönetişimde Mükemmellik Tescillendi

haberci

Çeşme Turizm Zirvesi: Dört Mevsim Hedefiyle Ortak Akıl Vurgusu

haberci
Yükleniyor....

Bu web sitesi deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanır. Bunu kabul ettiğinizi varsayacağız, ancak isterseniz devre dışı bırakabilirsiniz. Kabul Et Devamını Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası