İnegöl’de, görev süreleri dolan üç önemli isim için düzenlenen veda yemeğinde duygu dolu anlar yaşandı. Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile İstanbul Ataşehir Kaymakamlığı’na atanan Eren Arslan, yeni görev yerlerine tayin olan Cumhuriyet Başsavcısı Veli Ecir ve Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı İsmail Aydın için İnegöl Belediyesi’nin ev sahipliğinde yaklaşık 400 kişinin katıldığı bir program düzenlendi. Gecede, konuşmalar sırasında gözyaşlarına hakim olamayanlar oldu.
Veda ve Vefa Bir Arada
Belediye Başkanı Alper Taban, yaptığı konuşmada bu buluşmanın bir veda olduğu kadar aynı zamanda bir vefa gecesi olduğunu vurguladı. Taban, “Sayın devlet yöneticilerimize şehrimizde bugüne kadar yaptıkları hizmetler için teşekkür ediyorum. Ben görev sürem içerisinde 3 Kaymakamımızla çalıştım: Ali Akça, Şükrü Görücü ve Eren Arslan. Hepsinden öğrendiğim güzellikler, faydalar var. Eren Arslan Kaymakamımızdan da gerek devlet adamlığıyla, gerek adaletli tutumuyla, gerek çalışkanlığıyla, konulara uzlaştırıcı bakışıyla ve her yönüyle kendisinden İnegöl adına istifade ettik” dedi. Başsavcı ve Ağır Ceza Başkanı’nın da İnegöl için büyük emek harcadığını belirten Taban, özellikle adaletin temsilinin çok kıymetli olduğunu ve yargı mensuplarının bu noktada önemli bir rol üstlendiğini ifade etti.
Başkan Taban, “İnegöl’ü hep birlikte yönetiyoruz, büyütüyoruz” diyerek sözlerine devam etti. Bu büyüme sürecinde zaman zaman sorunlar ve sıkıntılar yaşandığını, ancak çoğu zaman güzelliklerin ve mutlulukların ön planda olduğunu söyledi. Taban, güzelliklerin yeşermesinde siyasi partiler, dernekler, kurum yöneticileri, muhtarlar ve meclis üyelerinin katkısının büyük olduğunu vurgulayarak, herkesin İnegöl’ün yönetiminde ve başarısında pay sahibi olduğunu belirtti. Kaymakam Arslan, Başsavcı Ecir ve Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Aydın’a yeni görevlerinde başarılar dileyen Taban, “Gönlümüzden geçen, inşallah görev sürelerinde çok daha güzel yerlere gelmeleri. Bu ülkeye her zaman iyi devlet adamları, iyi yöneticiler lazım” şeklinde konuştu.
Konuşmalarda Teşekkür ve Minnettarlık Öne Çıktı
Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı İsmail Aydın, 2022 yılında Başsavcı ile birlikte İnegöl’e hizmet etmek için geldiklerini hatırlatarak, “Elimizden geldiği kadarıyla adli çalışmalarda ilçemize fayda sağlamaya çalıştık. Bu süre zarfında Sayın Kaymakamımız bir arkadaş, bir ağabey gibi bize yaklaşarak çok yardımcı oldu. Belediye Başkanımıza da aynı şekilde objektif ve adil yaklaşımından dolayı teşekkür ediyorum” dedi.
Cumhuriyet Başsavcısı Veli Ecir ise geniş katılımlı bir veda organizasyonu için Belediye Başkanı Alper Taban’a teşekkür etti. İnegöl’de 4 yıl gibi uzun bir süre geçirdiğini belirten Ecir, “Meslek hayatımda geçirdiğim en uzun süre İnegöl’e nasip oldu. Güzel günlerimiz oldu, mesleğimiz gereği zor günlerimiz oldu ancak bu zor günlerde bizlere destek verenlerle bugün bir aradayız. Kaymakamımıza, Belediye Başkanımıza minnettarım. Hem meslek hayatımda hem şahsi hayatımda çok özel bir yeri var İnegöl’ün. Vatana, millete hizmet etmek, İnegöl’e hizmet etmek bizim için çok büyük gururdu. İnegöl’ü özleyeceğiz” ifadelerini kullandı.
Kaymakam Arslan’dan Yürek Burkan Veda
Kürsüye en son çıkan Kaymakam Eren Arslan, duygusal bir konuşma yaptı. “Bugün karşınızda bir devlet görevlisi olmanın ötesinde, kalbinin yarısını bu topraklarda, bu güzel şehirde bırakarak gitmeye hazırlanan bir dostunuz, kardeşiniz olarak karşınızdayım” diyen Arslan, ayrılık anının mesleğinin en zor yanı olduğunu söyledi. İnegöl’ün kendisi ve ailesi için sadece bir ilçe değil, ömürlerinin en müstesna yıllarını geçirdikleri bir yuva haline geldiğini vurguladı. “Ecdadımız Turgut Alp’in emaneti bu güzel şehre ilk geldiğimde sadece mobilyanın, köftenin, sanayinin merkezine geldiğimi sanıyordum. Anadolu’nun, Kafkasların, Balkanların o muhteşem harmanıyla adeta koca bir dünya barışını ve kardeşliğin merkezine gelmişim” dedi.
İnegöl’ün çalışkan, üretken ve misafirperver insanını tanıdıkça bu şehre hizmet etmenin bir görev değil, bir lütuf olduğunu anladığını belirten Arslan, 5.5 yıllık görev süresinde mesai arkadaşları ve paydaşlarıyla birlikte şehre onlarca eser kazandırdıklarını söyledi. Kamu hizmetlerinin etkin ve verimli sunulması için gece gündüz çalıştıklarını ifade eden Arslan, eğitim, sağlık, turizm, altyapı, çevre ve güvenlik gibi alanlarda önemli mesafeler katettiklerini dile getirdi. “Artık ben de fahri bir İnegöllüyüm” diyen Arslan, görev süresi boyunca kapısını ve gönlünü herkese açık tutmaya gayret ettiğini, hiçbir mahalleyi ayak basmadık bırakmadığını ve hiçbir derdi ötelemediğini sözlerine ekledi.
Program, katılımcıların duygu dolu anlarına sahne olurken, üç ismin de İnegöl’e yaptıkları hizmetler için teşekkür edildi. Yeni görev yerlerinde başarılar dilenen Arslan, Ecir ve Aydın, İnegöl’ün her zaman gönüllerinde yaşayacağını belirtti.
Kaynak: Beyaz Haber Ajansı