İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, Karşıyaka’da düzenlenen bir aşure etkinliğinde birlik, dayanışma ve doğruluk mesajları verdi. Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği tarafından Muharrem ayındaki Yas-ı Matem orucunun sona ermesiyle organize edilen programa katılan Tugay, konuşmasında Hacı Bektaş-ı Veli’nin öğretilerine atıfta bulundu.
Etkinlik Detayları ve Katılımcılar
Program, Karşıyaka İsmail Cem Kültür Merkezi’nde gerçekleştirildi. Başkan Tugay’a etkinlik boyunca İzmir Büyükşehir Belediyesi Meclisi CHP Grup Sözcüsü Candaş Yeter ve dernek yöneticileri eşlik etti. Aşure lokmasının paylaşılmasından önce Kerbela şehitleri anısına deyişler okundu ve semah dönüldü. Alevi dedesi Hamza Takmaz, orucun ardından aşure duasını yönetti ve katılımcılar duaya hep birlikte iştirak etti.
Başkan Tugay’ın Konuşması: Dostluk ve İyilik Çağrısı
Konuşmasında Kerbela’yı “kabul edilemeyecek bir haksızlığın ve zulmün simgesi” olarak tanımlayan Tugay, bu tür olayların dünyanın hiçbir yerinde tekrarlanmaması gerektiğini vurguladı. “Dünyanın neresinde haksızlık varsa son bulsun. Nerede zulüm varsa sona ersin. Kim yanlış yapıyorsa artık kaybetsin, kazanamasın” ifadelerini kullanan başkan, Hacı Bektaş-ı Veli’nin “Doğruluk dost kapısıdır” sözünü hatırlattı. Tugay, “Bizim dostluğa, dost kapılarına ihtiyacımız var. Bu da ancak doğruluktan, iyilikten, alçakgönüllülükten ve tevazudan geçiyor. Hepimiz insanız. Ne olursa olsun birbirimize doğruluk ve iyilikle yaklaşmalı, zor günlerimizde birbirimize kol kanat germeliyiz” diyerek sözlerini tamamladı.
Dernek Başkanı Taşkaya’dan Teşekkür ve Kerbela Mesajı
Etkinlikte söz alan Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği Başkanı Sadık Taşkaya, Kerbela’nın yalnızca tarihsel bir olay olmadığını belirterek, “Kerbela; Hakk’ın katında baskıya ve acıya boyun eğilmeyen, adaletin zulme teslim olmadığı, insanlığın canı pahasına koruduğu en büyük hakikat meydanıdır” dedi. Taşkaya, Alevi Bektaşi geleneğinde Kerbela’nın sadece gözyaşıyla değil, “ikrarla yaşandığını” ve bu yolun zalime boyun eğmemeyi, mazlumun yanında durmayı, rızalıkla paylaşmayı ve insanı incitmemeyi öğütlediğini ifade etti. Başkan Tugay’a teşekkür eden Taşkaya, “Geçmişte olduğu gibi bugün de bizleri yalnız bırakmayan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanımız Dr. Cemil Tugay’a gönülden teşekkür ediyoruz. Cemevimizle ilgili hiçbir talebimizi geri çevirmedi. Her zaman bize güç verdi, yanımızda oldu” diye konuştu.
Dayanışma Ruhuyla Aşure İkramı
Konuşmaların ardından Alevi yurttaşların dayanışmasıyla hazırlanan aşure, Başkan Tugay tarafından karılarak katılımcılara ikram edildi. Etkinlik, dostluk ve kardeşlik mesajlarının ön planda olduğu samimi bir atmosferde sona erdi.
Kaynak: Beyaz Haber Ajansı