Kocaeli’de yüzde 75 hibeli süt otu tohumu çiftçinin yüzünü güldürdü, verim arttı

Kocaeli'de yüzde 75 hibeli süt otu tohumu çiftçinin yüzünü güldürdü, verim arttı

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen “Yem Bitkisi Destekleme Projesi” kapsamında çiftçilere yüzde 75 hibe ile dağıtılan süt otu tohumu, tarlalarda verimi artırdı. İzmit Biberoğlu Mahalle Muhtarı ve üretici Ahmet Uzun, hasadı tamamlanan süt otundan duyduğu memnuniyeti dile getirerek Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın‘a teşekkür etti.

Desteklerle yem maliyetleri yüzde 80 düştü

Geçimini keçi sütü üretiminden sağlayan Ahmet Uzun, sağlanan tarımsal desteklerin üretim maliyetlerine büyük katkı sunduğunu belirtti. Uzun, “Tarım destekleri sayesinde yüzde 80 daha uygun maliyetli ve kaliteli süt otuna kavuştuk. Koyunlarımız, keçilerimiz ve ineklerimiz bu yemi iştahla tüketiyor. Bu da hem et hem de süt veriminde artış sağlıyor” dedi.

Süt otunun hayvancılık yapan üreticiler için kritik öneme sahip olduğunu vurgulayan Uzun, “Sağlanan desteklerle kaliteli ürün elde ettik. Maliyetlerimiz düştü, bu da üretimimize ve bütçemize olumlu yansıdı. Çiftçinin yanında olan Başkanımız Tahir Büyükakın’a teşekkür ediyoruz” ifadelerini kullandı.

Belediye ekipleri sahada aktif rol alıyor

Büyükşehir Belediyesi ekiplerinin sahada sürekli olarak üreticilerle iletişim halinde olduğunu belirten Ahmet Uzun, “İlgili ekipler bizlerle sürekli iletişim halinde. Sahaya gelerek ihtiyaçlarımızı soruyor, çözüm üretiyorlar. Bu ilgi bizleri daha fazla üretmeye teşvik ediyor” diye konuştu.

Hasat sürecinde kullanılan balya makinelerinin de önemli bir kolaylık sağladığını ifade eden Uzun, “Eskiden daha fazla zaman ve emek harcıyorduk. Desteklerle sağlanan makineler sayesinde otlarımızı kısa sürede balyalayabiliyoruz. Bu da iş gücünden tasarruf etmemizi sağlıyor” dedi.

Destekler üretime güç katıyor

Tarımsal desteklerin sürmesinin önemine dikkat çeken Uzun, “Tohum ve ekipman destekleri sayesinde üretmeye devam ediyoruz. Bu katkılar hem motivasyonumuzu artırıyor hem de tarıma olan ilgimizi güçlendiriyor. Desteklerin devam etmesini istiyoruz” şeklinde konuştu.

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin çiftçiye yönelik yüzde 75 hibeli süt otu tohumu desteği, üreticilerin yem maliyetlerini düşürerek verimi artırdı. Ahmet Uzun, başkan Tahir Büyükakın’a teşekkür ederken, desteklerin sürmesini talep etti.

Sanayi, turizm ve spor kenti unvanlarını güçlendirme yolunda ilerleyen Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, tarımsal kalkınmaya da önem veriyor. Proje kapsamında dağıtılan süt otu tohumları, çiftçilerin yüzünü güldürürken, hayvancılık sektöründe verimlilik artışı bekleniyor.

İlgili Haberler

Gölcük Fen Lisesi öğrencilerinin kıyı temizliğine Büyükşehir’den tam destek

haberci

Kocaeli’de Ulaşım Güvenliği İçin Büyükşehir’den Yoğun Mesai: 7/24 Çalışma

haberci

İktisatçı Uyardı: Rezervlerdeki Erişme Kur Şokuna Yol Açabilir

haberci
Yükleniyor....

Bu web sitesi deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanır. Bunu kabul ettiğinizi varsayacağız, ancak isterseniz devre dışı bırakabilirsiniz. Kabul Et Devamını Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası