Selçuklu Belediyesi ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle yürütülen Selçuklu Gelişim ve Teknoloji Akademisi, 2025-2026 eğitim-öğretim yılını görkemli bir yıl sonu sergisi ve sertifika töreniyle tamamladı. Etkinlikte kursiyerlerin sahne performansları büyük alkış alırken, akademinin bugüne kadar 14 bin 120 öğrenciye ulaştığı açıklandı.
Binlerce Öğrenci ve Yetişkin Akademiden Yararlandı
Selçuklu Sanat Eğitim Teknoloji ve Atölye Programları (SETAP) kapsamında faaliyet gösteren akademide, 2025-2026 döneminde bin 117 öğrenci ve 95 yetişkin eğitim aldı. İletişim, sanat ve teknoloji başta olmak üzere pek çok alanda hizmet veren merkez, araştıran ve sorgulayan bir nesil yetiştirmeyi hedefliyor.
Selçuklu Belediye Başkanı Ahmet Pekyatırmacı, törende yaptığı konuşmada çocuklara fırsat verildiğinde her şeyi başarabileceklerini vurguladı.
“Yeter ki çocuklarımıza fırsat verelim, güvenelim ve onların önünü açalım. Gelişim Teknoloji Akademimiz, Sanat Tasarım Atölyemiz, Sille Tabiat Okulumuz ve Sanat Akademimiz bunu defalarca kanıtladı.”
Öğrenciler Kendi Yeteneklerini Keşfediyor
Başkan Pekyatırmacı, atölyelerin öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini keşfetmelerine olanak sağladığını belirtti. “Çocuklarımız burada fotoğrafçılık, hitabet, tiyatro, hat sanatı, siber güvenlik, İHA ve mekatronik gibi alanlarda kendilerini geliştiriyor. Belki aralarından Selçuk Bayraktar’lar çıkacak, ama hepsi kendi istekleriyle” dedi. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı’nın Maarif Eğitim Modeli’ne katkı sunmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi.
AK Parti Selçuklu İlçe Başkanı Arif Bağcı ise akademinin Maarif Modeli’nin en güzel örneklerinden biri olduğunu ifade ederek, emeği geçenlere teşekkür etti. Selçuklu İlçe Milli Eğitim Müdürü Sami Sağdıç, öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda oluşturulan imkanların onları geleceğe hazırladığını söyledi.
“Akademimizden açılışından bu yana 10 bine yakın kursiyer yararlandı. Başkan Pekyatırmacı’ya şükranlarımı sunuyorum.”
Geleceğe Yatırım: Sertifika Töreni ve Gösteriler
Törene AK Parti Konya İl Yönetim Kurulu Üyesi Havvanur Poçanoğlu, belediye meclis üyeleri, öğretmenler, öğrenciler ve aileleri katıldı. Sahne gösterileri ve sergilerin ardından katılımcılara sertifika ve teşekkür belgeleri takdim edildi. Başkan Pekyatırmacı, “Gelecek çok güzel olacak. Çocuklarımıza ve gençlerimize güveniyoruz” diyerek sözlerini noktaladı.
Kaynak: Beyaz Haber Ajansı