Antalya Büyükşehir Belediyesi’nden 19 ilçede aşure ikramı başladı

Antalya Büyükşehir Belediyesi'nden 19 ilçede aşure ikramı başladı

Antalya Büyükşehir Belediyesi, Muharrem ayının birlik, beraberlik ve paylaşma ruhunu yaşatmak için geleneksel aşure ikramlarına start verdi. İlk etkinlik, Yat Limanı‘nda düzenlenirken, aşure dağıtımını Antalya Valisi Hulusi Şahin ve Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Büşra Özdemir gerçekleştirdi.

Aşureler özenle hazırlandı, 19 ilçeye dağıtılacak

Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı’na bağlı merkez ve Alanya aşevlerinde titizlikle hazırlanan aşureler, Muharrem ayı boyunca Antalya’nın 19 ilçesinde vatandaşlarla buluşturulacak. İlk aşure programı, Muharrem ayının 10’uncu günü Kaleiçi Yat Limanı’nda yapıldı. Vali Şahin ve Başkan Vekili Özdemir, Yapay Resif Projesi tanıtım toplantısının ardından vatandaşlara aşure ikram etti.

Etkinlik kapsamında Büyükşehir Belediyesi ana hizmet binası önünde de 2 bin 500 kişilik aşure dağıtıldı. Belediye personeli ve vatandaşların yoğun ilgi gösterdiği ikramda, aşure kısa sürede tükendi. Dağıtıma Genel Sekreter Yardımcısı Cemil Böcek, Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Murat Yavuz ve Zabıta Dairesi Başkanı Yakup Önder de katılarak kazan başında görev aldı.

Başkan Yavuz: “Paylaştıkça güçlüyüz”

Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Murat Yavuz, aşure ikramlarının 19 ilçede süreceğini belirtti. Yavuz,

“Muharrem ayının bolluk, bereket ve dayanışma ayı olması dolayısıyla Antalya Büyükşehir Belediyesi olarak aşure dağıtımına başlamış bulunmaktayız. Birlik ve beraberliğin simgesi olan aşure dağıtımına bütün hemşerilerimizi bekliyoruz. Paylaştıkça güçlüyüz”

ifadelerini kullandı.

Gelenek yaşatılıyor, dayanışma güçleniyor

Belediye yetkilileri, bu tür etkinliklerin toplumsal bağları kuvvetlendirdiğini ve kültürel değerlerin yaşatılmasına katkı sağladığını vurguluyor. Aşure ikramlarının Muharrem ayı boyunca düzenli olarak devam edeceği ve tüm ilçelerde halkın bu paylaşıma dahil olacağı belirtiliyor.

Önümüzdeki günlerde 19 ilçede farklı noktalarda gerçekleştirilecek aşure dağıtımlarıyla binlerce kişiye ulaşılması hedefleniyor. Belediye, aşurelerin hijyenik koşullarda hazırlandığını ve sağlık kurallarına uygun şekilde ikram edildiğini de özellikle ifade ediyor.

İlgili Haberler

Canik Belediyesi Havza’da Sel Felaketinin İzlerini Silmek İçin Sahada

haberci

Türkiye’de Yılda 1 Milyon Ton E-Atık Oluşuyor: Yalnızca %7’si Toplanabiliyor

haberci

Maltepe’de Babalar Günü El Emeği Pazarı’na Yoğun İlgi: Başkan Köymen Stantları Ziyaret Etti

haberci
Yükleniyor....

Bu web sitesi deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanır. Bunu kabul ettiğinizi varsayacağız, ancak isterseniz devre dışı bırakabilirsiniz. Kabul Et Devamını Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası