Manisa Büyükşehir Belediyesi, yaz aylarının gelmesiyle birlikte haşere ve vektörlerle mücadele kapsamında 17 ilçede kesintisiz ilaçlama çalışmalarına hız verdi. Özellikle Alaşehir ilçesinde yoğunlaşan ekipler, gece gündüz demeden vatandaşların sağlıklı bir ortamda yaşaması için seferber olmuş durumda.
Alaşehir’de Eş Zamanlı Gece-Gündüz İlaçlama
Veteriner İşleri Dairesi Başkanlığı’na bağlı Vektörlerle Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri, zararlıların üreme alanları olan sulak bölgeler, rögarlar, çöp konteynerleri ve kışlaklarda düzenli denetim ve ilaçlama yapıyor. Alaşehir’de yürütülen çalışmalarda belediye, 20 araç ve 30 personelden oluşan büyük bir ekiple ilçe merkezindeki tüm cadde ve sokaklarda aynı anda gündüz ve gece ilaçlaması gerçekleştirdi.
Başkan Dutlulu: ’17 İlçede 7/24 Sahadayız’
Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu, halk sağlığı için tüm imkanların kullanıldığını vurguladı. Dutlulu, ‘Alaşehir’de başlattığımız ilaçlama seferberliği ile cadde cadde, sokak sokak çalışıyoruz. Vektör ve haşere oluşumunu engellemek için ekiplerimiz hem gündüz hem gece sahada. Daha temiz, sağlıklı ve yaşanabilir bir Manisa hedefiyle 17 ilçede çalışmaya devam ediyoruz. Araç ve personelimizle 7/24 görev başındayız‘ dedi.
Başkan Dutlulu ayrıca vatandaşların ilaçlama araçlarının anlık konumunu, güzergahını ve kamera görüntülerini ‘Üzüm’ uygulamasındaki ‘Hizmet Aracım Nerede?’ modülünden canlı takip edebileceğini belirtti.
Vatandaşlar İçin Pratik Takip İmkanı
Belediye, şeffaflık ve etkin hizmet anlayışıyla geliştirdiği mobil uygulama sayesinde vatandaşların ilaçlama çalışmalarını anlık izlemesine olanak tanıyor. Bu uygulama ile hangi araçların hangi bölgelerde çalıştığı, ne zaman ilaçlama yapıldığı gibi bilgiler anlık olarak paylaşılıyor.
Çalışmalar kapsamında özellikle sivrisinek, karasinek, kene ve hamam böceği gibi haşerelere karşı yoğun mücadele yürütülüyor. Ekipler, üreme noktalarını tespit ederek buralarda düzenli ilaçlama yapıyor ve biyolojik mücadele yöntemlerini de kullanıyor.
Sağlıklı Bir Yaz İçin Hedef: Sıfır Haşere
Manisa Büyükşehir Belediyesi, yaz aylarında artan haşere ve vektör popülasyonunu kontrol altına almak için kapsamlı bir strateji uyguluyor. Bu strateji kapsamında düzenli ilaçlamanın yanı sıra, halkın bilinçlendirilmesi için de çeşitli çalışmalar yapılıyor. Yetkililer, vatandaşların da çevre temizliğine dikkat etmesi ve su birikintilerini önlemesi gerektiğini vurguluyor.
Önümüzdeki dönemde de 17 ilçede aralıksız sürecek ilaçlama çalışmalarıyla, vatandaşların rahat ve sağlıklı bir yaz geçirmesi hedefleniyor. Belediye ekipleri, hava koşullarına bağlı olarak ilaçlama programlarını güncelleyerek en etkili sonucu almayı amaçlıyor.
Kaynak: Beyaz Haber Ajansı