Kilis Valiliği, orman yangınlarının önlenmesi için harekete geçti ve il genelindeki tüm ormanlık alanlara girişi 31 Ekim 2026 tarihine kadar yasakladı. Bu karar, artan sıcaklıklar ve kuraklıkla birlikte yangın riskinin zirve yaptığı yaz aylarında alınan en kapsamlı tedbirlerden biri olarak öne çıkıyor.
Yasak Kapsamında Neler Var?
Valilik tarafından yapılan açıklamaya göre, yasak sadece orman içine girişle sınırlı kalmıyor. Ormanların çevresinde, içinden geçen yollarda ve kenarlarında mola vermek, piknik yapmak, mangal, semaver ve ateş yakmak da kesinlikle yasaklandı. Ayrıca, ormanlık sahalarda sürek avı düzenlenmesi, orman içi ve kenarındaki tesislerde, çadırlı kamp alanlarında, piknik alanlarında, düğün ve eğlence organizasyonlarında havai fişek, dilek balonu, parlayıcı ve patlayıcı maddelerin kullanılması da yasak kapsamına alındı.
Dikkat çeken bir ayrıntı ise Resul Osman Mesire Alanı ile ilgili. Vatandaşlar bu alandan yalnızca kendilerine ayrılan bölgelerde, ateşsiz piknik yapmak amacıyla faydalanabilecek. Bu istisna dışında tüm ormanlık alanlara giriş yasak.
Valilikten Sıkı Denetim ve Müdahale Taahhüdü
Valilik, alınan bu kararların sıkı bir şekilde denetleneceğini ve ihlal edenlere gerekli yasal işlemlerin uygulanacağını duyurdu. Ayrıca, olası bir yangın durumunda tüm kamu ve özel sektör imkânlarının seferber edileceği ve etkili müdahale için her türlü hazırlığın yapıldığı belirtildi. Açıklamada, “Gerekli hallerde Valiliğimizin emriyle tüm kamu ve özel sektör imkânları kullanılarak yangına karşı etkili müdahale edilmesi sağlanacaktır” ifadelerine yer verildi.
Bu karar, Kilis il sınırları içerisindeki tüm ormanlık alanları kapsıyor ve yaz ayları boyunca yürürlükte kalacak.
Neden Bu Tedbirler?
Türkiye genelinde olduğu gibi Kilis’te de yaz aylarında sıcaklıkların mevsim normallerinin üzerinde seyretmesi ve nem oranının düşmesi, orman yangınları riskini ciddi şekilde artırıyor. Özellikle insan kaynaklı yangınların önüne geçmeyi hedefleyen bu yasaklarla, hem doğal yaşamın korunması hem de olası can ve mal kayıplarının önlenmesi amaçlanıyor. Geçmiş yıllarda yaşanan büyük orman yangınlarının ardından alınan bu tür önlemler, yetkililer tarafından hayati önem taşıyor.
Vatandaşların, yasaklara uyması ve ormanlık alanlarda ateş yakmaktan kaçınması, yangınların önlenmesinde en kritik adım olarak görülüyor. Valilik, konuyla ilgili duyarlılık çağrısını yinelerken, herhangi bir yangın durumunda 112 Acil Çağrı Merkezi‘ne ihbarda bulunulmasını istedi.
Kaynak: PİHA