Konya’da 1,8 Milyon Çiçek Açtı: Büyükşehir’in Peyzaj Çalışmaları Göz Kamaştırıyor

Konya'da 1,8 Milyon Çiçek Açtı: Büyükşehir'in Peyzaj Çalışmaları Göz Kamaştırıyor

Konya Büyükşehir Belediyesi’nin şehir genelinde yürüttüğü kapsamlı peyzaj ve çevre düzenleme seferberliği, kenti adeta bir açık hava bahçesine dönüştürdü. Belediye ekipleri tarafından bu yıl 1 milyon 800 bin mevsimlik çiçek toprakla buluşturulurken, on binlerce gül de park ve kavşaklarda görsel bir şölen sunuyor. Çalışmalar, şehrin estetik değerini artırmayı ve vatandaşlara daha yaşanabilir bir çevre sunmayı hedefliyor.

Başkan Altay’dan Çiçek Açıklaması

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Konya Modeli Belediyecilik anlayışı çerçevesinde büyük yatırımların yanı sıra şehir estetiğine de önem verdiklerini vurguladı. Altay,

“Bu yıl bahar aylarında diktiğimiz 1 milyon 800 bin mevsimlik çiçeğimizin yanı sıra farklı noktalarda açan on binlerce gül, Konya’mıza ayrı bir güzellik katıyor. Ülkemizin her yerinden misafirlerimizi şehrimizdeki bu güzelliği görmeye davet ediyorum”

ifadelerini kullandı. Başkan, yeşil alanların artırılması ve mevcut alanların daha nitelikli hale getirilmesi için çalışmaların süreceğini belirtti.

Çiçeklerle Bezenen Noktalar

Peyzaj çalışmaları kapsamında Millet Bahçesi, Zafer Meydanı, Kültürpark, Kılıçarslan Meydanı, Alaaddin Tepesi, Tavusbaba, Japon Parkı, Sille Kent Atölyesi ve Ecdat Bahçesi gibi şehrin önemli noktaları rengârenk çiçeklerle donatıldı. Ayrıca şehir girişleri ve büyük kavşaklara yapılan özel peyzaj uygulamalarıyla ana ulaşım güzergâhlarına estetik bir görünüm kazandırıldı. 1 milyon 800 bin mevsimlik çiçek ve on binlerce gül, parklar, refüjler ve kavşaklarda görsel bir zenginlik oluşturuyor.

Şehir Estetiğine Katkı

Başkan Altay, yaptığı açıklamada, “Vatandaşlarımızın günlük hayatlarında kullandıkları alanların yalnızca işlevsel değil, aynı zamanda görsel açıdan da nitelikli olmasını önemsiyoruz. Doğayla uyumlu şehircilik anlayışımız doğrultusunda çevre düzenleme ve peyzaj çalışmalarımızı sürdüreceğiz” dedi. Çalışmaların, Konya’nın turizm potansiyeline de katkı sağlaması bekleniyor.

Konya Büyükşehir Belediyesi’nin bu yılki çiçeklendirme hamlesi, şehrin dört bir yanında gözle görülür bir değişim yarattı. Özellikle yaz aylarında açan güller ve mevsimlik çiçekler, Konya’nın sokaklarını adeta bir tabloya dönüştürüyor. Yetkililer, önümüzdeki dönemde de benzer çalışmaların devam edeceğini ve yeşil alan miktarının artırılacağını belirtiyor.

Bu güzel manzaralar, hem Konyalıların hem de şehre gelen misafirlerin beğenisini topluyor. Belediye, tüm Türkiye’yi Konya’nın bu eşsiz güzelliklerini görmeye davet ediyor.

İlgili Haberler

Selçuklu’da 900 Ton Asfalt Serimiyle Bahar Sezonu Açıldı

haberci

Kocaeli’de ‘Afete Dirençli Kadınlar Projesi’ 318 Kadına Ulaştı

haberci

İran ve ABD’nin Uçak Krizi: 2 C-130 Nakliye Uçağı İmha Edildi

haberci
Yükleniyor....

Bu web sitesi deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanır. Bunu kabul ettiğinizi varsayacağız, ancak isterseniz devre dışı bırakabilirsiniz. Kabul Et Devamını Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası