Türkiye’den 21 Takım Polonya’da Yarışacak: Shell Eco-marathon 2026 Başlıyor

Türkiye'den 21 Takım Polonya'da Yarışacak: Shell Eco-marathon 2026 Başlıyor

Dünyanın dört bir yanından lise ve üniversite öğrencilerini alternatif enerji çözümleri üretmeye teşvik eden Shell Eco-marathon, 2026 yılında da büyük bir heyecana sahne olacak. 24-28 Haziran tarihleri arasında Polonya’nın Kamień Śląski kentindeki Silesia Ring pistinde düzenlenecek yarışmaya Türkiye, bu yıl da en fazla takım gönderen ülkeler arasında yer alıyor.

Genç Mühendisler Kendi Araçlarını Üretiyor

Türk öğrenciler, tasarımdan üretime kadar her aşamasını bizzat üstlendikleri araçlarla piste çıkacak. Türkiye’den 4 lise ve 12 üniversiteyi temsil eden 21 takım, hidrojen, elektrik ve güneş enerjisi gibi alternatif kaynaklarla çalışan araçlarıyla minimum enerji tüketerek maksimum mesafe kat etmeyi hedefleyecek. Bu yılki yarışmada Türk takımları, geçmiş yıllarda kazanılan şampiyonluk ve dereceleri daha da ileri taşımak için mücadele edecek.

Shell Türkiye Kurumsal İlişkiler Direktörü ve Shell &Turcas İcra Kurulu Üyesi Meltem Okyar Perdeci, Türk gençlerinin yarışmaya olan ilgisinden gurur duyduğunu belirtti. Perdeci, “Shell Eco-marathon, global düzeyde gençlere yönelik hayata geçirdiğimiz ve kalıcı etki yaratan en önemli projelerden biri. Shell Türkiye olarak 21 yıldır farklı lise ve üniversitelerde eğitim alan öğrencilerin bu global etkinliğe katılmasını sağlıyoruz” dedi.

Yarışma Gençleri İş Hayatına Hazırlıyor

Shell Eco-marathon, sadece bir yarış değil aynı zamanda gençleri iş hayatına hazırlayan kapsamlı bir program olarak öne çıkıyor. Öğrenciler, proje yönetimi, bütçe oluşturma, sponsor bulma, problem çözme, iletişim becerilerini geliştirme, takım çalışması ve yol emniyeti gibi birçok alanda değerli deneyimler kazanıyor. Perdeci, bu süreci şöyle özetledi:

“Öğrenciler, yarışmaya katılmak için adeta bir şirket yapısı gibi ekiplerini oluşturuyor; işin mühendislik ve tasarımı kadar, finansman bulma, bütçe yönetimi, iletişim süreçlerini de kendileri yürütüyor. Yüksek standartlarda ürettikleri enerji verimli araçlarla, Avrupa’daki yaşıtlarıyla rekabet ediyorlar.”

Bu sayede gençler, iş hayatına yaşıtlarından bir adım önde ve çok daha güçlü bir başlangıç yapma şansı yakalıyor.

Geçen Yılın Başarıları ve Bu Yılki Kategoriler

Geçtiğimiz yıl Türk takımları önemli başarılara imza atmıştı. Yıldız Teknik Üniversitesi AESK Takımı “Otonom Şehir Konsepti Şampiyonluğu”nu kazanırken, Çukurova Üniversitesi UMEX Takımı ise “Şehir İçi Elektrikli Araç” konseptinde ve “Bölgesel Yarış”ta ikincilik elde etmişti. Bu yıl Silesia Ring’de 28 ülkeden 134 takım iki ana kategoride yarışacak:

  • Kilometre Yarışı (Mileage Challenge): Takımlar kendi kategorilerinde minimum enerjiyle maksimum mesafe gitmeye çalışacak.
  • Otonom Sürüş Yarışması (Autonomous Driving Competition): Sürücüsüz mobilite yetenekleri sergilenecek.

Türk gençleri, bu iki kategoride de iddialı. Özellikle otonom sürüş alanında geçen yıl kazanılan şampiyonluk, bu yıl da benzer bir başarının sinyallerini veriyor.

Shell Eco-marathon, gençlerin inovasyon tutkusunu ve mühendislik becerilerini geliştirirken, ülkemizin geleceğine olan inancı da pekiştiriyor. Perdeci’nin de vurguladığı gibi, “Gençlerin yarışmaya hazırlandıkları süre boyunca geliştirdikleri yetkinlikler ve inovasyon tutkuları, ülkemizin geleceğine olan inancımızı artırıyor.” Türk takımları, 24-28 Haziran’da Polonya’da kıyasıya bir rekabete hazırlanıyor.

İlgili Haberler

Kemer Belediyesi Güreşçisi Kemal Berke Kaya, Kepez’de Üçüncülük Elde Etti

haberci

Ankara Rize Günleri’nde Bisiklet Turu: Sağlıklı Yaşam İçin Pedal Çevrildi

haberci

Bodrum Rallisi’nde Kerem Kazaz-Corentin Silvestre Zafere Ulaştı

haberci
Yükleniyor....

Bu web sitesi deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanır. Bunu kabul ettiğinizi varsayacağız, ancak isterseniz devre dışı bırakabilirsiniz. Kabul Et Devamını Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası