İzmir’de Kuraklık Tehdidi Altındaki Gölcük Gölü’nde 2 Günlük Temizlik Seferberliği

İzmir'de Kuraklık Tehdidi Altındaki Gölcük Gölü'nde 2 Günlük Temizlik Seferberliği

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Ödemiş ilçesindeki Gölcük Gölü‘nde su kalitesini ve ekolojik dengeyi korumak amacıyla iki gün süren kapsamlı bir temizlik çalışması gerçekleştirdi. Ekipler, göl yüzeyini kaplayan tonlarca bitkisel oluşum ve çevre kirliliğine yol açan atıkları temizleyerek doğal yaşamı destekledi. Kuraklık tehdidinin giderek arttığı Türkiye’de su kaynaklarının korunmasına yönelik bu tür çalışmalar büyük önem taşıyor.

Temizlik Çalışmalarının Detayları

Belediye ekipleri, kent genelindeki göller, sulak alanlar, kıyılar ve su yollarında yıl boyunca çevre temizliği yapıyor. Ödemiş’in doğal miraslarından Gölcük Gölü’nde gerçekleştirilen son çalışmada, amfibik araçlar ve kara ekipleri eş zamanlı görev aldı. Göl ekosistemini tehdit eden su yüzeyi bitkileri ile evsel atıklar toplanarak doğal yaşamın korunmasına katkı sağlandı. Çalışmalar, İzmir Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı Deniz Koruma Şube Müdürlüğü tarafından yürütüldü. Özellikle yaz aylarında ziyaretçi yoğunluğunun arttığı bölgede, bu temizlik hem çevre hem de su kalitesi açısından kritik rol oynuyor.

“Güneş ışığını engelliyor, ekosistemi olumsuz etkiliyor”

Deniz Koruma Şube Müdürlüğü Bölge Sorumlusu Saygın Yörük, Gölcük Gölü’nde dönemsel olarak görülen marul oluşumunun doğal bir süreç olduğunu ancak kontrol altına alınmadığında ciddi çevresel sorunlara yol açabildiğini belirtti. Yörük, “Durağan sularda ötrofikasyon olarak adlandırılan marullanma oluşabiliyor. Temizlenmediği takdirde su yüzeyini kaplayarak güneş ışığının suya ulaşmasını engelliyor. Bu da sudaki oksijen seviyesini azaltarak ekosistemdeki canlı yaşamını olumsuz etkiliyor. Biz de bu olumsuzlukları önlemek ve göl ekosisteminin sağlıklı yapısını korumak için düzenli temizlik yapıyoruz” dedi.

Eş Zamanlı Kara ve Su Temizliği

Yörük, yıl boyunca kentin farklı noktalarında çevre temizliği yürüttüklerini vurgulayarak, “Gölcük Gölü düzenli olarak takip ettiğimiz alanlardan biri. Yılda bir ya da iki kez temizlik yapıyoruz. Sadece denizlerde değil; göllerde, sulak alanlarda ve su yollarında da faaliyet gösteriyoruz. Bugün Gölcük Gölü’nde 10 kişilik kara ekibi ve amfibik yüzer-gezer aracımızla eş zamanlı çalışıyoruz. Araçlarımız, iş makinelerinin ulaşamadığı ve temizlik gemilerinin yanaşamadığı bölgelerde etkin şekilde görev alıyor” ifadelerini kullandı.

Vatandaşlara Çağrı: En Güzel Temizlik Hiç Kirletmemektir

Temizlik sırasında çok sayıda evsel atıkla karşılaştıklarını belirten Yörük, çevre kirliliğinin önlenmesinde vatandaşların sorumluluğuna dikkat çekti. “Maalesef sadece doğal süreçlerle oluşan bitkisel birikimleri değil, insanların bıraktığı atıkları da temizlemek zorunda kalıyoruz. En güzel temizlik hiç kirletmemektir. Bir kirlilik unsuru suyla buluştuktan sonra onu doğadan tamamen arındırmak çok zor. Bu atıklar sadece gölü değil, su kaynaklarımızı ve geleceğimizi tehdit ediyor. Kuraklığın etkilerini yoğun şekilde hissettiğimiz bugünlerde su kaynaklarımızı korumak her zamankinden daha büyük önem taşıyor” dedi.

Yörük, vatandaşlara “Ayak izinizden başka iz bırakmayın” çağrısında bulunarak, doğanın korunmasının herkesin ortak sorumluluğu olduğunu vurguladı. “Günübirlik ziyaretçilerimizden ricamız; ayak izlerinden başka iz bırakmamaları. Doğayı, gölleri ve su kaynaklarını bir başkasının koruyacağı düşüncesinden vazgeçmeliyiz. Hepimiz bireysel sorumluluklarımızı yerine getirirsek bu eşsiz doğal alanları gelecek kuşaklara sağlıklı şekilde aktarabiliriz” ifadelerini kullandı.

Muhtardan Büyükşehir’e Teşekkür

Ödemiş Gölcük Mahallesi Muhtarı Fevzi Aynalı, temizlik çalışmalarının mahalle sakinleri tarafından memnuniyetle karşılandığını belirterek İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne teşekkür etti. Aynalı, “Gölümüzde oluşan deniz marullarının temizlenmesi için başvuruda bulunduk. Talebimize kısa sürede yanıt veren ekiplere teşekkür ediyoruz. Bölgemizde temizlik çalışmaları başladı. Gölcük ve çevresi, doğal güzellikleriyle adeta bir cennet. Bu güzelliklerin korunması için bölgeyi ziyaret eden herkesin çevreyi temiz tutması ve doğaya sahip çıkması büyük önem taşıyor” dedi. Gelecek dönemde benzer temizlik çalışmalarının devam etmesi ve su kaynaklarının korunmasına yönelik farkındalığın artması bekleniyor.

İlgili Haberler

Keçiören’de Parklar Baştan Aşağı Yenileniyor: Temizlik ve Konfor Ön Planda

haberci

Burhaniye’de 7 Mahallede Eş Zamanlı Altyapı ve Yol Çalışması

haberci

Hamdi Dalan Sabun Fabrikası 540 Günde Restore Edilecek: Tarihi Mekan Yaşayan Müze Oluyor

haberci
Yükleniyor....

Bu web sitesi deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanır. Bunu kabul ettiğinizi varsayacağız, ancak isterseniz devre dışı bırakabilirsiniz. Kabul Et Devamını Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası