Sivas Belediyesi’nden 31 Milyon TL’lik GES Yatırımı: Özbelsan Güneş Enerji Santrali Hizmete Açıldı

Sivas Belediyesi'nden 31 Milyon TL'lik GES Yatırımı: Özbelsan Güneş Enerji Santrali Hizmete Açıldı

Sivas Belediyesi, kendi enerjisini üreten bir belediye olma yolunda önemli bir adım daha attı. Zara ilçesine bağlı Ütük Köyü‘nde inşa edilen 1,2 MW kurulu güce sahip Özbelsan Güneş Enerji Santrali (GES), düzenlenen törenle resmen faaliyete geçti. Törene, Belediye Başkanı Dr. Adem Uzun, Vali Yardımcısı Osman Altın, Zara Belediye Başkanı Fatih Çelik ve çok sayıda davetli katıldı.

Projenin Detayları ve Kronolojisi

Santralin kurulumu 5 ay gibi kısa bir sürede tamamlandı. Toplam 31 milyon TL yatırım bedeli olan projede, 2036 adet güneş paneli kullanıldı. Tesis, yılda yaklaşık 12 milyon TL gelir sağlayacak ve Özbelsan A.Ş.’nin enerji maliyetlerini sıfırlayacak. Açılışta konuşan Özbelsan Genel Müdürü Yunus Kantar, şirketin ekmek fabrikası, su sayacı imalatı ve makine parkı gibi alanlardaki yatırımlarına dikkat çekerek, elde edilen gelirlerin Sivas halkının menfaatleri doğrultusunda yatırıma dönüştürüldüğünü vurguladı.

Tepkiler ve Değerlendirmeler

Belediye Başkanı Dr. Adem Uzun, ‘üreten belediyecilik’ vizyonuyla çalıştıklarını belirterek, Türkiye’de güneş enerjisi yatırımlarının arttığını ve Sivas’ın bu alanda zengin bir potansiyele sahip olduğunu söyledi. Uzun, “Özbelsan’ın kendi enerjisini üretmesi ve yıllık 12 milyon TL gelir sağlaması takdire şayan” dedi. Ayrıca, belediyeye bağlı SİDAŞ’ın da kısa süre içinde kendi GES yatırımını tamamlayacağını ve açılışını yapacaklarını müjdeledi.

Gelecek Planları: 15 MW’lık Dev Proje

Başkan Uzun, Sivas’ın kamudaki en büyük GES projesini hayata geçirmeye hazırlandıklarını açıkladı. 15 megavat (15 bin kilovat) gücündeki bu yeni santralin ihale sürecinin 20 gün içinde netleşeceğini belirten Uzun, “Böylece hem şirketlerimiz hem belediyemiz enerji maliyetlerini sıfırlayacak, elde edilen gelirleri hizmete dönüştüreceğiz” ifadelerini kullandı. Yeni tesisin, şehrin yatırım ve hizmet kalitesini artırması bekleniyor.

Tören, dualar eşliğinde kurdele kesilmesiyle sona erdi. Sivas Belediyesi’nin yenilenebilir enerji yatırımları, hem çevre dostu üretimi hem de ekonomik kazanımlarıyla dikkat çekiyor.

İlgili Haberler

Didim Belediyesi Çiftçilere Su Analizi Desteği Başlattı

haberci

Türk Gıda İhracatı Kanada’da 100 Milyon Dolar Hedefliyor

haberci

MAST İzmir Boat Show 29 Nisan’da: 350+ Tekne ile Yerli Üretim Payda

haberci
Yükleniyor....

Bu web sitesi deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanır. Bunu kabul ettiğinizi varsayacağız, ancak isterseniz devre dışı bırakabilirsiniz. Kabul Et Devamını Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası