Sivas Belediyesi, kendi enerjisini üreten bir belediye olma yolunda önemli bir adım daha attı. Zara ilçesine bağlı Ütük Köyü‘nde inşa edilen 1,2 MW kurulu güce sahip Özbelsan Güneş Enerji Santrali (GES), düzenlenen törenle resmen faaliyete geçti. Törene, Belediye Başkanı Dr. Adem Uzun, Vali Yardımcısı Osman Altın, Zara Belediye Başkanı Fatih Çelik ve çok sayıda davetli katıldı.
Projenin Detayları ve Kronolojisi
Santralin kurulumu 5 ay gibi kısa bir sürede tamamlandı. Toplam 31 milyon TL yatırım bedeli olan projede, 2036 adet güneş paneli kullanıldı. Tesis, yılda yaklaşık 12 milyon TL gelir sağlayacak ve Özbelsan A.Ş.’nin enerji maliyetlerini sıfırlayacak. Açılışta konuşan Özbelsan Genel Müdürü Yunus Kantar, şirketin ekmek fabrikası, su sayacı imalatı ve makine parkı gibi alanlardaki yatırımlarına dikkat çekerek, elde edilen gelirlerin Sivas halkının menfaatleri doğrultusunda yatırıma dönüştürüldüğünü vurguladı.
Tepkiler ve Değerlendirmeler
Belediye Başkanı Dr. Adem Uzun, ‘üreten belediyecilik’ vizyonuyla çalıştıklarını belirterek, Türkiye’de güneş enerjisi yatırımlarının arttığını ve Sivas’ın bu alanda zengin bir potansiyele sahip olduğunu söyledi. Uzun, “Özbelsan’ın kendi enerjisini üretmesi ve yıllık 12 milyon TL gelir sağlaması takdire şayan” dedi. Ayrıca, belediyeye bağlı SİDAŞ’ın da kısa süre içinde kendi GES yatırımını tamamlayacağını ve açılışını yapacaklarını müjdeledi.
Gelecek Planları: 15 MW’lık Dev Proje
Başkan Uzun, Sivas’ın kamudaki en büyük GES projesini hayata geçirmeye hazırlandıklarını açıkladı. 15 megavat (15 bin kilovat) gücündeki bu yeni santralin ihale sürecinin 20 gün içinde netleşeceğini belirten Uzun, “Böylece hem şirketlerimiz hem belediyemiz enerji maliyetlerini sıfırlayacak, elde edilen gelirleri hizmete dönüştüreceğiz” ifadelerini kullandı. Yeni tesisin, şehrin yatırım ve hizmet kalitesini artırması bekleniyor.
Tören, dualar eşliğinde kurdele kesilmesiyle sona erdi. Sivas Belediyesi’nin yenilenebilir enerji yatırımları, hem çevre dostu üretimi hem de ekonomik kazanımlarıyla dikkat çekiyor.
Kaynak: Beyaz Haber Ajansı