İzmir Büyükşehir Belediyesi bünyesinde faaliyet gösteren Çocuk Meclisi, bir yıllık çalışma dönemini başarıyla sonlandırdı. Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay‘ın katılımıyla gerçekleşen kapanış oturumunda, 196 çocuğun yer aldığı meclisin dönem boyunca ürettiği projeler ve öneriler değerlendirildi. Tugay, çocukların kent yönetimine kattığı değere vurgu yaparak, ‘Sizler dünyamızı güzelleştiriyorsunuz’ ifadelerini kullandı.
Çocukların Katılımıyla Şekillenen Bir Yıl
İzmir Çocuk Meclisi, geçtiğimiz yıl boyunca 5 farklı komisyon ve 1 danışma kurulu ile çalışmalarını yürüttü. Çocuk hakları, çevre, teknoloji, eğitim ve sosyal yaşam gibi temel alanlarda fikir üreten üyeler, kent yaşamına dair somut öneriler geliştirdi. Kapanış oturumu, İzmir Büyükşehir Belediyesi Meclis Salonu’nda düzenlendi ve çocukların aileleri de bu özel ana tanıklık etti.
Başkan Tugay, yaptığı konuşmada çocukların erken yaşta sorumluluk almasının önemine değindi. ‘Hayatınızın erken döneminde sorumluluk duygusu ve duyarlılıkla kent yönetiminin parçası oldunuz’ diyen Tugay, meclis üyeleriyle gurur duyduğunu dile getirdi. Ayrıca çocuklara, teknolojideki hızlı gelişmeleri yakından takip etmeleri tavsiyesinde bulundu.
İklim Krizi ve Atık Uyarısı
Konuşmasında iklim krizine de dikkat çeken Tugay, günlük çöp üretimine ilişkin çarpıcı veriler paylaştı. ‘Her birimiz fark etmeden günde 4 kilogram çöp üretiyoruz. Bu da ayda 120 kilograma denk geliyor’ diyen Başkan, atıkların toprağı, suyu ve havayı kirlettiğini belirterek az çöp üretiminin önemini vurguladı. Çocuklara, ‘Yaşadığınız ülkeye, şehre ve dünyaya sahip çıkmayı öğrenin’ çağrısında bulundu.
‘İzmir, güzel bir şehir. İzmir’in de kıymetini bilin. Nereye giderseniz gidin hep İzmir’i özleyeceksiniz.’ – Dr. Cemil Tugay
İyi İnsan Olmanın Önemi
Tugay, çocuklara iyi insan olmanın değerini de anlattı. ‘Nasıl bir insan olacağınıza karar vereceğiniz zamandasınız. İyi insan olmak kıymetlidir’ diyen Başkan, yardıma ihtiyaç duyulduğunda hep iyi insanların arandığını hatırlattı. Konuşmasının sonunda İzmir’e olan sevgisini dile getiren Tugay, ‘Dünyanın en güzel şehri İzmir. Siz de bu şehre ileride borcunuzu ödeyeceksiniz’ ifadelerini kullandı.
Kapanış oturumunda meclis üyeleri, dönem boyunca gerçekleştirdikleri faaliyetleri değerlendirirken gelecek dönem için de önerilerini paylaştı. Programın sonunda tüm üyelere katılım sertifikaları takdim edildi. Böylece çocukların yerel yönetim süreçlerine katılımını güçlendirmeyi amaçlayan meclis, bir çalışma dönemini daha başarıyla tamamlamış oldu.
Kaynak: Beyaz Haber Ajansı