Atlas Üniversitesi, 2025-2026 eğitim öğretim yılını tamamlayan 1958 öğrencisini üç gün süren törenlerle uğurladı. 16-18 Temmuz tarihlerinde Atlas Vadi Kampüsü’nde gerçekleşen mezuniyet programında, tıptan mühendisliğe, sağlık bilimlerinden sosyal bilimlere kadar birçok fakülte ve enstitüden öğrenciler diplomalarını aldı. Ailelerin de yoğun katılımıyla coşkulu anlar yaşanırken, Rektör Prof. Dr. Ersoy Kocabıçak mezunlara hitaben önemli mesajlar verdi.
Üç Gün Süren Törenlerde Fakülteler Sırayla Sahne Aldı
Mezuniyet programı, her gün farklı birimlere ayrılarak düzenlendi. 16 Temmuz‘da Meslek Yüksekokulu‘ndan 822 öğrenci kep fırlattı. 17 Temmuz‘da ise Diş Hekimliği Fakültesi‘nden 88, Sağlık Bilimleri Fakültesi‘nden 374, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi‘nden 223, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi‘nden 212 ve Lisansüstü Eğitim Enstitüsü‘nden 192 mezun diplomalarını teslim aldı. 18 Temmuz‘da ise Tıp Fakültesi öğrencileri için ayrı bir tören düzenlendi. Toplamda 1958 gencin mezuniyet sevincine aileleri de ortak oldu.
Rektör Kocabıçak: “Dürüstlük ve Vicdan Hiç Değer Kaybetmeyecek”
Törenlerde konuşan Rektör Prof. Dr. Ersoy Kocabıçak, teknolojinin hızla dönüştüğü bir dünyada insani değerlerin önemine vurgu yaptı.
“Ancak dürüstlük, çalışkanlık, merak, üretkenlik ve vicdan hiçbir zaman değerini kaybetmeyecek. Bilgiye ulaşmak her zamankinden daha kolay; önemli olan o bilgiyi insanlık yararına kullanabilmektir”
diyen Kocabıçak, mezunların ülkeye ve bilime değer katacağına inandığını belirtti. Ayrıca, üniversitenin kuruluş vizyonuna dikkat çekerek Mütevelli Heyet Başkanı Dr. Yusuf Elgörmüş’e teşekkür etti.
Mütevelli Heyet Başkanı Elgörmüş’ten Plaket ve Diploma Takdimi
Fakültelerini dereceyle bitiren öğrenciler, plaket ve diplomalarını Mütevelli Heyet Başkanı Dr. Yusuf Elgörmüş, Başkan Yardımcısı Naciye Seymenoğlu Torpil, Mütevelli Heyet Üyeleri, dekanlar ve Genel Sekreter Yaşar Ös’ün elinden aldı. Dr. Elgörmüş, yıllar önce bir sağlık kurumu kurarken aynı zamanda geleceğin hekimlerini yetiştirme hayaliyle yola çıktığını ve bugün Tıp Fakültesi’nin ilk mezunlarını vermenin gururunu yaşadığını ifade etti.
Dekanlardan Mezunlara Tebrik Mesajları
Törenlerde söz alan fakülte dekanları da yeni mezunları tebrik etti. Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Merih Çetinkaya, Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Selim Arıcı, Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Aytolan Yıldırım, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hasan Hüseyin Balık, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Dekan Vekili Prof. Dr. Ali Sınağ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Hafize Uzun ve Meslek Yüksekokulu Müdürü Öğr. Gör. İlkay Altunsoy, öğrencilerin emeklerinin karşılığını aldığını vurgulayarak akademisyenlere ve ailelere teşekkür etti.
Gelecek Beklenen Değil, İnşa Edilen Bir Şeydir
Rektör Kocabıçak, konuşmasının sonunda mezunlara şu sözlerle seslendi:
“Nerede olursanız olun, hangi başarıları elde ederseniz edin, Atlas Üniversitesi ile olan bağınızın süreceğine inanıyorum. Sizlerin ülkemize, bilime, insanlığa ve mesleklerinize değer katacağını biliyoruz. Yolunuz açık olsun. Unutmayın; gelecek beklenen bir şey değildir, gelecek inşa edilen bir şeydir.”
Atlas Üniversitesi, bu yılki mezuniyetle birlikte eğitimdeki başarısını bir kez daha taçlandırırken, yeni mezunlarını kariyer yolculuğuna uğurlamanın mutluluğunu yaşadı.
Kaynak: Beyaz Haber Ajansı