Doğa Öncüleri Programı’nda Gençlerden Çevre Projeleri: 35 Bin Öğrenciye Ulaşıldı

Doğa Öncüleri Programı'nda Gençlerden Çevre Projeleri: 35 Bin Öğrenciye Ulaşıldı

Doğa Öncüleri Programı, 2026 yılı itibarıyla 35 binden fazla öğrenciye ulaşarak çevre bilincini yaygınlaştırmayı başardı. QNB Türkiye’nin desteğiyle T.C. Millî Eğitim Bakanlığı ve WWF-Türkiye iş birliğinde yürütülen program kapsamında, gençlerin hazırladığı projeler 16 Haziran’da QNB Kristal Kule’de düzenlenen ulusal konferansta sergilendi. 12 farklı ilden 15 takım, sürdürülebilirlik odaklı çalışmalarını katılımcılarla paylaştı.

Projelerde Öne Çıkan Temalar ve Ödüller

Öğrenciler, sürdürülebilir gıda, gıda atıkları, tatlı su ve denizler, ormanlar, iklim ve enerji gibi başlıklarda geliştirdikleri projeleri sundu. Konferans sonunda projeler farklı kategorilerde değerlendirilerek ödüllendirildi. Örneğin, Muğla’dan İçmeler İnayet Coşkun Kodak Kamil Acarer Ortaokulu “Marmaris’in Şifalı Bitkileri Atlası” ile En Araştırmacı Proje ödülünü alırken, Iğdır Atatürk Ortaokulu “Sürdürülebilir Bir Gelecek: Tarımın Gücü” projesiyle En Sürdürülebilir Proje seçildi. Diğer ödüller arasında En Duyarlı, En Yenilikçi, En Kaşif, En İlham Veren, En Küresel, En Yaşam Dostu ve En Tasarruflu proje kategorileri yer aldı.

Eğitimler ve Atölyelerle Güçlenen Farkındalık

Program kapsamında biyolojik çeşitlilik, yaban hayatı, plastik atıklar, iklim ve enerji gibi konularda eğitimler ve uygulamalı atölyeler düzenlendi. Eğitim alan öğretmenler, edindikleri bilgileri kendi bölgelerindeki meslektaşları ve öğrencilerle paylaşarak programın etkisini genişletti. Bu sayede 10.800 öğrenciye doğrudan ulaşılırken, Doğa Öncüleri eğitim portalındaki çevrim içi modüller Şubat 2026’ya kadar yaklaşık 8 bin kez görüntülendi. Program, 2017’de WWF-Türkiye tarafından başlatıldı, 2019’da Millî Eğitim Bakanlığı iş birliğiyle devam etti ve 2023’ten bu yana QNB Türkiye desteğiyle büyüyor.

Tepkiler ve Değerlendirmeler

QNB Türkiye Genel Müdürü Ömür Tan, açılış konuşmasında programın önemine vurgu yaparak, “2023 yılından bu yana 2.466 öğretmen ve 35 binden fazla öğrenciye ulaşan program, çevresel farkındalığı bilgi sahibi olmaktan öteye taşıyor” dedi. Tan, ayrıca 2015’te başlatılan Minik Eller Büyük Hayaller platformu altında çocukların gelişimine katkı sunduklarını belirtti. WWF-Türkiye Genel Müdürü Ömür Kula ise, “Doğa Öncüleri Programı, yalnızca bir eğitim programı değil; öğrencilerin proje geliştirip uygulama yaptığı, somut sonuçlar elde ettiği bir program” ifadelerini kullandı. Kula, gençlerin doğayı koruma konusunda erken yaşta farkındalık kazanmasının gelecek için umut verici olduğunu söyledi.

Programın Geleceği ve Beklentiler

Doğa Öncüleri Programı, kamu, sivil toplum ve özel sektör iş birliğinin başarılı bir örneği olarak öne çıkıyor. Önümüzdeki dönemde daha fazla öğretmen ve öğrenciye ulaşılması hedeflenirken, gençlerin çevre sorunlarına yönelik projeler üretmeye devam etmesi bekleniyor. Programın, sürdürülebilir bir gelecek için atılan adımların somutlaştığı bir platform olarak büyümesi öngörülüyor.

İlgili Haberler

Genç mucit Asaf Emir Özdemir’den duygulandıran konuşma: Yapay zekası 7 yaşındaki çocukta MS hastalığı riskini tespit etti

haberci

İzmir’de Akran Zorbalığına Karşı Nezaket Eğitimi: 2 İlçede Başladı

haberci

Kemer’de Öğrenciler Mezuniyet Heyecanı Yaşadı: Başkan Topaloğlu’dan Gençlere Destek Mesajı

haberci
Yükleniyor....

Bu web sitesi deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanır. Bunu kabul ettiğinizi varsayacağız, ancak isterseniz devre dışı bırakabilirsiniz. Kabul Et Devamını Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası