Karşıyaka Belediyesi hurda araçları yenileyerek filosuna katıyor: 4 araç hizmete döndü, 5 yolda

Karşıyaka Belediyesi hurda araçları yenileyerek filosuna katıyor: 4 araç hizmete döndü, 5 yolda

Karşıyaka Belediyesi, kamu kaynaklarını daha verimli kullanmak amacıyla başlattığı çalışmalar kapsamında, uzun süredir atıl durumda olan ve hurdaya ayrılması planlanan araçları onararak yeniden hizmete sokuyor. Bu yıl kurulan Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğü sayesinde kısa sürede 4 araç belediye filosuna geri dönerken, 5 aracın daha kullanıma hazır hale getirilmesi için çalışmalar sürüyor.

Atıl durumdaki araçlar nasıl yeniden kazanılıyor?

Belediye bünyesinde 2026 yılı başında kurulan Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğü, Mart ayı itibarıyla aktif olarak faaliyete geçti. Müdürlük, kaza, arıza veya yaşlanma gibi nedenlerle kullanılamaz hale gelen araçları Örnekköy Şantiye Tesisleri’ndeki atölyede onarıyor. Bu kapsamda 1 hafif ticari araç, 1 binek araç, 1 minibüs ve 1 kamyon olmak üzere toplam 4 araç bakım ve onarımdan geçirilerek belediye envanterine kazandırıldı. Böylece hizmet kapasitesi önemli ölçüde artırıldı.

Halihazırda 1 pikap, 2 minibüs ve 2 iş makinesinin bakım ve onarım işlemleri devam ediyor. Yetkililer, bu araçların da kısa süre içinde kullanıma sunulacağını belirtiyor. Ekipler, ekonomik ömrünü tamamladığı düşünülen diğer araçların teknik değerlendirmelerini yaparken, belediyeye ait tüm resmi araçların bakım ve onarımını da kendi personeli ve imkanlarıyla gerçekleştiriyor.

Tasarruf ve verimlilik hedefi

Belediye Başkanı Yıldız Ünsal, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Öz kaynaklarımızı en verimli şekilde kullanarak maliyetlerimizi en aza düşürürken, hizmet kapasitemizi her geçen gün daha da güçlendirmeye devam ediyoruz” dedi. Ünsal, tasarrufun hizmetten vazgeçmek değil, mevcut imkanları en doğru şekilde kullanarak daha fazla hizmet üretmek olduğunu vurguladı.

“Bizim için tasarruf, hizmetten vazgeçmek değil; elimizdeki imkanları en doğru şekilde kullanarak daha fazla hizmet üretmektir.” – Yıldız Ünsal

Ünsal, kendi ekiplerinin emeği ve uzmanlığıyla atıl durumdaki araçları yeniden hizmete kazandırdıklarını belirterek, “Böylece hem önemli bir tasarruf sağlıyor hem de araç filomuzu güçlendiriyoruz” ifadelerini kullandı. Ayrıca, Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğü’nün kısa sürede elde ettiği başarının, öz kaynaklarla neler yapılabileceğinin somut bir göstergesi olduğunu söyledi.

Belediye filosuna katkı ve gelecek planları

Yenilenen araçlar, kent genelinde yürütülen temizlik, ulaşım, altyapı ve diğer belediye hizmetlerinin daha hızlı ve etkin bir şekilde sürdürülmesine katkı sağlıyor. Belediye yetkilileri, önümüzdeki dönemde de benzer şekilde kullanım dışı kalan araçların tespit edilerek onarılacağını ve filoya kazandırılacağını belirtiyor. Bu sayede hem kamu kaynaklarının daha verimli kullanılması hem de belediyenin hizmet kalitesinin artırılması hedefleniyor.

İlgili Haberler

Başkan Çırpanoğlu Güvenç ve Sanayi’de Asfalt Çalışmalarını Yerinde Denetledi

haberci

54. MODEF Fuarı Açıldı: İnegöl Mobilyası 150 Firma ile Vitrine Çıktı

haberci

Konya’da ‘Balkonlar Bostan Olsun’ Projesi: 21 Mayıs’a Kadar Bostan Seti Dağıtımı

haberci
Yükleniyor....

Bu web sitesi deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanır. Bunu kabul ettiğinizi varsayacağız, ancak isterseniz devre dışı bırakabilirsiniz. Kabul Et Devamını Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası