Canik Belediyesi’nin düzenlediği ‘Gençlerin Fikirleriyle Sağlıkta Yeni Ufuklar’ proje yarışmasında, lise öğrencileri geliştirdikleri yenilikçi sağlık projeleriyle jüriyi ve ziyaretçileri adeta büyüledi. Dijital dönüşüm, yapay zeka destekli kişisel sağlık takibi ve tedavi süreçlerinde teknoloji kullanımı gibi alanlarda hazırlanan projeler, gençlerin sağlık sektörüne bakış açısını ortaya koydu.
Proje Yarışması ve Ödül Töreni
Canik Belediyesi, Canik İlçe Sağlık Müdürlüğü ve Canik İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle hayata geçirilen yarışmanın ödül töreni, Canik Macera Parkı’nda gerçekleştirildi. Törene Canik Kaymakamı Şeref Aydın, Samsun İl Sağlık Müdürü Mustafa Uras, Canik İlçe Sağlık Müdürü Gözde Küleç Sarı, Canik İlçe Milli Eğitim Müdürü Zahit Köseoğlu, Canik Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürü Yusuf Celil Caner, Canik İlçe Tarım Müdürü Mehmet Gül, Canik İlçe Nüfus Müdürü İbrahim Kök ve çok sayıda vatandaş katıldı. Dereceye giren öğrenciler ödüllerini alırken, sergilenen projeler yoğun ilgi gördü.
Belediye Başkanı’ndan Gençlere Övgü
Canik Belediye Başkanı İbrahim Sandıkçı, gençlerin fikirlerine verdikleri önemi vurgulayarak, “Bilgi, tecrübe ve yetenekleriyle rol model nesiller için çalışmaya devam ediyoruz” dedi. Başkan Sandıkçı, yaz tatili boyunca da gençler ve çocuklar için bilim, teknoloji ve yenilikçi atölye çalışmaları düzenleyeceklerini belirtti.
“Canik’imizde gençlerimizi yarının dünyasına hazırlıyor, teknolojide lider nesiller yetiştirmeye devam ediyoruz. Gençlerin Fikirleriyle Sağlıkta Yeni Ufuklar proje yarışmamızla sağlık alanındaki fikirlerini ekip çalışmasıyla projelere dönüştüren gençlerimiz yeni bilgiler öğrenirken, aynı zamanda yeteneklerini keşfetme fırsatı buldu.”
Gençlerin Projeleri ve Gelecek Vizyonu
Yarışmada öne çıkan projeler arasında yapay zeka ile kişiselleştirilmiş sağlık takip sistemleri, dijital hasta takip platformları ve yenilikçi tedavi yöntemleri yer aldı. Öğrenciler, sağlıkta dijital dönüşümün önemine dikkat çekerken, geliştirdikleri prototiplerle geleceğin sağlık teknolojilerine ışık tuttu. Ziyaretçiler, gençlerin yaratıcılığına hayran kalırken, projelerin birçoğu ticarileştirme potansiyeli taşıdığı için iş dünyasının da ilgisini çekti.
Yaz Tatili Boyunca Etkinlikler Sürecek
Başkan Sandıkçı, eğitim öğretim yılında olduğu gibi yaz tatilinde de gençleri bilim ve teknolojiyle buluşturmaya devam edeceklerini ifade etti. Canik Belediyesi’nin ‘üreten ve yeteneklerini keşfeden gençlik’ hedefi doğrultusunda, yaz boyunca çeşitli atölye çalışmaları, seminerler ve yarışmalar düzenlenecek. Bu etkinliklerle gençlerin hem eğlenmesi hem de öğrenmesi hedefleniyor.
Kaynak: Beyaz Haber Ajansı