Konya’da 135 Noktada Su Temin Çalışması: 37 Sondaj Tamamlandı

Konya'da 135 Noktada Su Temin Çalışması: 37 Sondaj Tamamlandı

Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, 2026 yılı su temin yatırımları kapsamında şehir genelinde kapsamlı bir altyapı seferberliği başlattı. Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, iklim değişikliği ve kuraklık tehdidine karşı önlem amacıyla merkez ve 28 ilçede toplam 135 sondaj çalışması planlandığını, bunlardan 37’sinin tamamlandığını duyurdu.

Su Temin Çalışmalarında Son Durum

Başkan Altay, KOSKİ’nin 2026 yatırım programı doğrultusunda bahar aylarıyla birlikte çalışmaların hız kazandığını belirtti. Şu an itibarıyla 19 ilçede 47 farklı noktada sondaj ve kuyu açma işlemleri sürüyor. Altay, “Merkez ve 28 ilçenin tamamında yürüttüğümüz yatırımlarla su azlığı yaşayan yerleşim yerlerinin kesintisiz içme suyuna kavuşturulması için yoğun bir gayret içerisindeyiz” ifadelerini kullandı.

Konya’nın geniş coğrafyasında, özellikle kırsal mahallelerde su sıkıntısını gidermek için yeraltı kaynakları kontrollü bir şekilde kullanıma açılıyor. Açılan yeni kuyular sayesinde mevcut içme suyu altyapısının güçlendirilmesi ve hemşehrilerin kesintisiz suya erişimi hedefleniyor.

Kuraklık ve İklim Değişikliğine Karşı Önlem

Başkan Altay, iklim değişikliği ve kuraklık riskine karşı önceden tedbir aldıklarını vurguladı. “Yeni sondaj ve kuyu açım çalışmalarıyla yer altı su kaynaklarını kontrollü şekilde hizmete kazandırıyoruz. Su temin çalışmaları sayesinde özellikle yaz aylarında yaşanabilecek su yetersizliklerinin önüne geçmeyi amaçlıyoruz” dedi.

KOSKİ Genel Müdürlüğü, kesintisiz su hizmeti için merkez ve 28 ilçede yatırımlarına aralıksız devam ediyor. Şehir genelinde yürütülen bu çalışmalarla birlikte, su azlığı çeken mahallelerde yeni içme suyu kaynakları oluşturuluyor.

Hedef: Kesintisiz Su Hizmeti

Konya Büyükşehir Belediyesi’nin su temin seferberliği, bölgenin artan su ihtiyacını karşılamayı ve olası kuraklık dönemlerine karşı direnci artırmayı amaçlıyor. 135 noktadaki sondaj çalışmalarının tamamlanmasıyla birlikte, şehir merkezi ve tüm ilçelerde su arzının güvence altına alınması planlanıyor.

Yetkililer, çalışmaların planlanan takvim dahilinde ilerlediğini ve 2026 yılına kadar tüm kuyuların devreye alınacağını belirtiyor. Bu yatırımlar, Konya’nın su altyapısını geleceğe taşıyacak önemli adımlar olarak değerlendiriliyor.

İlgili Haberler

Antalya’da 40 Dalgıç Deniz Dibi Temizliğinde 20 Ton Atık Çıkardı

haberci

Konya’da 8 Bina Yıkıldı: Başkan Altay Beşyol’da Dönüşümü Tamamladı

haberci

Özlem Çerçioğlu’na Gençlik Vakfı’ndan Ziyaret: Başarılı Çalışmalara Övgü

haberci
Yükleniyor....

Bu web sitesi deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanır. Bunu kabul ettiğinizi varsayacağız, ancak isterseniz devre dışı bırakabilirsiniz. Kabul Et Devamını Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası