Ödemiş’te 6 bin 300 ton asfalt: Altyapının ardından üstyapı seferberliği

Ödemiş'te 6 bin 300 ton asfalt: Altyapının ardından üstyapı seferberliği

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Ödemiş ilçesinde altyapı ve üstyapı yatırımlarını eşgüdümlü bir şekilde hayata geçirerek ilçenin görünümünü köklü bir dönüşüme uğratıyor. İZSU Genel Müdürlüğü tarafından tamamlanan yağmur suyu ayrıştırma, içme suyu iletim hattı ve şebeke güçlendirme çalışmalarının ardından, Yol Yapım, Bakım ve Onarım Dairesi Başkanlığı ekipleri üstyapı uygulamalarına hız verdi. Tarihi Birgi Mahallesi ile ilçe merkezinde yürütülen çalışmalar sayesinde hem ulaşım konforu artırılıyor hem de bölgenin tarihi dokusu korunuyor.

Altyapı tamamlandı, üstyapı başladı

İZSU, Ödemiş merkezdeki yağmur suyu ayrıştırma projesi kapsamında Emmioğlu, Umurbey ve Cumhuriyet mahallelerinde önemli yatırımları tamamladı. Proje kapsamında 4 kilometrelik ana kolektör yağmur suyu hattı, 350 metre sıra ızgara ve 200 adet tekli ızgara imalatı gerçekleştirildi. Bu çalışmalar, özellikle yoğun yağış dönemlerinde sıkça yaşanan su baskınlarını önlemeyi hedefliyor. Altyapı çalışmalarının tamamlandığı bölgelerde yol ve kaldırım düzenlemeleri aralıksız devam ediyor.

Tarihi Birgi’ye doğal taş dokunuşu

UNESCO Dünya Mirası Geçici Listesi’nde yer alan Birgi Mahallesi‘nde, tarihi dokuyu koruyan üstyapı çalışmaları sürüyor. Bu kapsamda 8 bin metrekare granit küp taş kaplaması, 4 bin metrekare andezit taş kaldırım düzenlemesi ve 2 bin metrekare andezit bordür imalatı yapılıyor. Yağmur sularının güvenli bir şekilde tahliyesi için granit yağmur olukları da döşeniyor. Birgi’de kaldırım düzenleme çalışmalarının yüzde 90’ı, yol gövdesindeki granit taş kaplamalarının ise yüzde 50’si tamamlandı.

Ödemiş merkezde 6 bin 300 ton asfalt serildi

İlçe merkezinde, diğer kurumların altyapı çalışmalarını bitirmesinin ardından asfalt serim çalışmaları hız kazandı. İnönü Mahallesi 712 Sokak‘ta 1.100 ton, Cumhuriyet Mahallesi Kurtuluş Caddesi‘nde 2.800 ton ve Umurbey Mahallesi İstasyon Caddesi‘nde 2.400 ton asfalt serimi tamamlandı. Böylece ilçe merkezinde toplam 6.300 ton asfalt kullanılarak yol yenileme çalışması gerçekleştirildi. Ekipler, Fakülte Caddesi, Fabrika Caddesi ve Mercan Sokak‘taki asfalt serim çalışmalarını ise etaplar halinde sürdürecek.

İçme suyu altyapısı da güçlendirildi

İZSU, Ödemiş’in içme suyu altyapısını güçlendirmek için önemli yatırımlar yaptı. İlçe merkezinin içme suyu iletim kapasitesini artıracak ana iletim hattının yenilenmesi çalışmaları devam ederken, yeni sondaj kuyuları açılarak ve iletim sisteminde düzenlemeler yapılarak su kaynakları desteklendi. Bu yatırımlar sayesinde geçmiş yıllarda su yetersizliği yaşayan mahallelerde belirgin bir iyileşme sağlandı ve ilçenin içme suyu arz güvenliği güçlendirildi.

Ödemiş’teki bu kapsamlı çalışmalar, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin kentin dört bir yanında altyapı ve üstyapıyı bütüncül bir anlayışla ele aldığının bir göstergesi. Tarihi dokunun korunması, modern ulaşım altyapısı ve su yönetimi konularında atılan adımlar, ilçenin yaşam kalitesini artırmayı hedefliyor. Önümüzdeki dönemde de benzer projelerin hayata geçirilmesi bekleniyor.

İlgili Haberler

Konak Belediyesi’ne gençler için 50 bin dolarlık iklim hibesi

haberci

Salihli’de Sinek İstilasına Karşı 9 Araçlık İlaçlama Seferberliği Başlatıldı

haberci

Ulaşlı Sahili’nde 550 Metrelik Dalgakıran: Deniz Taşkınları Tarihe Karışıyor

haberci
Yükleniyor....

Bu web sitesi deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanır. Bunu kabul ettiğinizi varsayacağız, ancak isterseniz devre dışı bırakabilirsiniz. Kabul Et Devamını Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası