Sille Tabiat Okulu’nda 3 Bin 516 Öğrenci Doğayla İç İçe Eğitim Aldı

Sille Tabiat Okulu'nda 3 Bin 516 Öğrenci Doğayla İç İçe Eğitim Aldı

Selçuklu Belediyesi ve Selçuklu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle yürütülen Sanat Eğitim Atölye Programları (SETAP) kapsamında, Sille Tabiat Okulu’nda 2025-2026 eğitim öğretim yılı tamamlandı. Okul dışı öğrenme ortamlarının ilk örneği olan bu merkez, bugüne kadar binlerce öğrenciyi doğayla buluşturdu. Düzenlenen Yıl Sonu Katılım Belgesi Programı ile dönem resmen sona erdi.

Doğa Temelli Eğitimde Büyük Başarı

Doğa ortamında tarımsal, sanatsal, bilimsel ve sportif faaliyetlerin bir arada sunulduğu etkinliklerle dolu bir eğitim dönemi geride bırakıldı. Dönem boyunca anaokulunun yanı sıra ilkokul 2. ve 4. sınıflardan toplam 3 bin 516 öğrenci bu merkezde eğitim aldı. 2019 yılından bu yana ise toplam 23 bin 190 öğrenci doğayı yakından tanıma fırsatı buldu. Bu rakamlar, projenin ne denli geniş bir kitleye ulaştığını gözler önüne seriyor.

Başkan Pekyatırmacı: “Çocuklarımızın Ufukları Açılıyor”

Selçuklu Belediye Başkanı Ahmet Pekyatırmacı, Sille Tabiat Okulu’nun 2019’da başlatılan Okul Dışı Öğrenme Ortamları uygulamasının öncüsü olduğunu vurguladı. Başkan Pekyatırmacı, “Bu uygulama Milli Eğitim Bakanlığı müfredatına girdi ve bugün Türkiye’nin birçok ilinde doğa okulları olarak uygulanıyor. Bu bizim için büyük bir mutluluk. Keşke tüm çocuklarımız bu imkândan faydalanabilse. Çocuklarımızın her biri özel yeteneklere sahip ve onlara doğru imkânları sunduğumuzda yapamayacakları hiçbir şey yok” dedi.

“Çocuklarımız bu okul dışı öğrenme ortamlarında ufuklarını açıyor, farklı düşünmeye başlıyor, ilgi alanlarını keşfediyorlar.” – Ahmet Pekyatırmacı

Başkan Pekyatırmacı, Sille Tabiat Okulu’nun yanı sıra Keleşoğlu Sanat Tasarım Atölyesi ve Gelişim Teknoloji Akademisi gibi merkezlerin de çocukların kendilerini keşfetmeleri için önemli fırsatlar sunduğunu belirtti. Ayrıca, Selçuklu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile yapılan iş birliğine ve emeği geçen tüm öğretmenlere teşekkür etti.

Milli Eğitim Müdürü Sağdıç: “Selçuklu’da Öğrenci Olmak Bir Şans”

Selçuklu İlçe Milli Eğitim Müdürü Sami Sağdıç, Selçuklu’da öğrenci ve öğretmen olmanın büyük bir şans olduğunu dile getirdi. Sağdıç, “Belediyemiz, öğrencilerimize ve bizlere okul dışı öğrenme ortamlarında bu tür imkânlar sunuyor. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin öngördüğü programı 7 yıl önceden hayata geçiren ve bugünlere getiren başta Belediye Başkanımız Ahmet Pekyatırmacı olmak üzere herkese teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.

Geleceğe Yatırım: Sille Tabiat Okulu

AK Parti Selçuklu İlçe Başkanı Arif Bağcı ise en iyi yatırımın geleceğe ve gençlere yapılan yatırım olduğunu vurgulayarak, “Bu güzel doğa ortamında çocuklarımıza eğitim alanı oluşturan Selçuklu Belediyemize ve Milli Eğitim Müdürlüğümüze teşekkür ediyorum” dedi.

Programa Meram Kaymakamı ve Selçuklu Kaymakam Vekili Bayram Yılmaz, AK Parti İl Başkan Vekili Sefer Akkafa, okul idarecileri, öğretmenler ve öğrenciler katıldı. Animatör ve jonglör gösterilerinin renklendirdiği etkinlik, katılım ve teşekkür belgelerinin takdimi ve aile fotoğrafı çekimiyle sona erdi. Sille Tabiat Okulu’nun, doğa temelli eğitim anlayışıyla önümüzdeki yıllarda da binlerce öğrenciye ev sahipliği yapması bekleniyor.

İlgili Haberler

İnegöl’de 847 Kursiyer Eğitim Alıyor: Başkan Taban İNESMEK’i Ziyaret Etti

haberci

Hatice Hatun Külliyesi’nde Ailelere DEHB Semineri: Uzman İsimden Velilere Kritik Tavsiyeler

haberci

KTO Karatay Üniversitesi’nden Küresel Sıralamalarda Rekor Yükseliş: Araştırmada Türkiye 23’üncüsü

haberci
Yükleniyor....

Bu web sitesi deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanır. Bunu kabul ettiğinizi varsayacağız, ancak isterseniz devre dışı bırakabilirsiniz. Kabul Et Devamını Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası