Yenişehir’den Ekolojik Atılım: Tıbbi Aromatik Bitki Vadisi ve Sıfır Atık Hamlesi

Yenişehir'den Ekolojik Atılım: Tıbbi Aromatik Bitki Vadisi ve Sıfır Atık Hamlesi

Mersin’in Yenişehir ilçesi, çevre dostu projeleriyle Avrupa Komisyonu’nun dikkatini çekmeyi başardı. Belediye Başkanı Abdullah Özyiğit, Haziran ayı meclis toplantısında yaptığı açıklamada, kırsal göçü tersine çevirecek tıbbi aromatik bitki vadisi kurulumu, gereksiz beton yapıların yeşil alana dönüştürülmesi ve tonlarca atığın ekonomiye kazandırılması gibi önemli adımları duyurdu. Özyiğit, ‘Bu dünya bize miras değil, emanet’ diyerek sürdürülebilir yaşam vurgusu yaptı.

Kırsal Göçe Karşı Tıbbi Aromatik Bitki Vadisi

Başkan Özyiğit, Değirmençay, Karahacılı, Uzunkaş ve Çukurkeşlik mahallelerini kapsayan bölgede bir tıbbi aromatik bitki sahası oluşturmak için ilk adımı attıklarını belirtti. Daha önce aynı bölgede Türkiye’de bir ilk olan arı merasını kurduklarını hatırlatan Özyiğit, şimdi bu alanda üretilecek bitkilerin çay, yağ ve standardize edilmiş formlarla kozmetik ve ilaç sanayisine kazandırılacağını söyledi. ‘Sert çekirdekli geleneksel ürünlerin aksine, bu alternatif ürünler yüksek paha değerleriyle köylerden kente göçün önüne geçecek. Kaldı ki bu bitkiler doğayı ve toprağı temizleme özelliğine de sahip’ dedi.

Gereksiz Betonlar Yeşil Alanlara Dönüşüyor

Yenişehir Belediyesi’nin çevre ve iklim çalışmaları uluslararası alanda da takdir topluyor. Özyiğit, belediyenin AR-GE ekibinin Sofya’da düzenlenen programlara katıldığını ve Avrupa’daki çeşitli şehirlerle ortak projeler yürüttüğünü ifade etti. Avrupa Komisyonu tarafından yürütülen Destination Earth Projesi kapsamında davet edilen altı belediyeden biri olduklarını hatırlatan Özyiğit, İngiltere, İtalya, Yunanistan, Almanya ve İspanya’dan belediyelerle iş birliği yaptıklarını söyledi. Yeşil Yenişehir Projesi’nin uygulama aşamasına geçtiğini açıklayan Başkan, Fuat Morel Mahallesi‘nde belirlenen bir alanın gereksiz beton yapılardan arındırılarak yeşil alana dönüştürüleceğini belirtti. Yapılacak çalışmaların iklim üzerindeki etkileri bilimsel yöntemlerle ölçülecek.

Tonlarca Atık Ekonomiye ve Doğaya Kazandırıldı

Sıfır atık çalışmaları kapsamında belediyenin belge almaya hak kazandığını belirten Özyiğit, 2025 yılı içerisinde 1 milyon 10 bin 281 kilogram karışık ambalaj atığı, 288 bin 300 kilogram tekstil atığı ve bin 800 kilogram bitkisel atık yağ toplandığını açıkladı. Bu atıklar geri dönüşüme kazandırılarak hem çevreye hem de ekonomiye katkı sağlandı. Ayrıca Mersin Eczacı Odası ile yapılan protokol kapsamında atık ilaçlar da toplanarak doğaya zarar vermeden imha edilecek.

Dijital İkiz Projesi Uluslararası İlgi Görüyor

Yenişehir Belediyesi’nin Türkiye’de bir ilk olarak hayata geçirdiği Dijital İkiz ve Mikro İklim Modeli Projesi, uluslararası platformlarda dikkat çekiyor. Özyiğit, bu çalışmanın Avrupa’daki projelere davet edilmelerinde önemli rol oynadığını söyledi. Öte yandan, kültür ve sanat alanındaki çalışmaları nedeniyle belediye, ‘Yaşama Değer Katanlar Ödülleri’ kapsamında ödüle layık görüldü. Ödül, 10 Haziran’da İstanbul’da düzenlenecek törende takdim edilecek.

Başkan Özyiğit, konuşmasının sonunda çevre bilincinin önemine vurgu yaparak, ‘Bu dünya bize miras değil, gelecek nesillerden emanet. Onlara daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için herkesin üzerine düşeni yapması gerekiyor’ dedi. Yenişehir’in ekolojik dönüşüm hamleleri, hem yerel halkın yaşam kalitesini artırmayı hem de küresel iklim kriziyle mücadeleye katkı sağlamayı hedefliyor.

İlgili Haberler

Kemer Belediyesi’nden 6.500 Öğrenciye Ücretsiz Kırtasiye Desteği

haberci

Antalya’da Lara Atıksu Arıtma Tesisi’nin Kapasitesi İki Katına Çıkıyor: 1,5 Milyar TL’lik Yatırım

haberci

Manisa’da Sevgi Yolları’na Kameralı Denetim: Motosikletlere Ceza Yağacak

haberci
Yükleniyor....

Bu web sitesi deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanır. Bunu kabul ettiğinizi varsayacağız, ancak isterseniz devre dışı bırakabilirsiniz. Kabul Et Devamını Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası