Bursa’da Orman Yangını Tehlikesine Karşı Sıkı Önlem: Girişler 15 Ekim 2026’ya Kadar Yasak

Bursa'da Orman Yangını Tehlikesine Karşı Sıkı Önlem: Girişler 15 Ekim 2026'ya Kadar Yasak

Bursa’da yaz sıcaklıklarının etkisini artırmasıyla birlikte orman yangını riski de yükseldi. Bu duruma karşı Bursa Valiliği, kapsamlı bir dizi önlem paketini hayata geçirdi. Orman Yangınlarını Önleme ve Mücadele Komisyonu tarafından alınan kararlar doğrultusunda, kent genelindeki tüm ormanlık alanlara girişler an itibarıyla durduruldu. Yetkililer, yasağın 15 Ekim 2026 tarihine kadar süreceğini duyurdu.

Hangi Alanlar Yasak Kapsamında?

Valilikten yapılan açıklamaya göre, 6831 sayılı Orman Kanunu ve İl İdaresi Kanunu hükümleri çerçevesinde uygulamaya konulan yasak, belirlenen piknik ve mesire alanları, milli parklar, tabiat parkları ile ekoturizm bölgelerini kapsamıyor. Bu istisnai alanlarda piknik, yürüyüş ve sportif etkinliklere izin verilecek. Ancak bunun dışında kalan tüm ormanlık bölgelere araçla ya da yaya olarak giriş yapmak yasaklandı. Bursa genelinde 78 adet piknik ve mesire alanı ile tabiat parkları bu yasağın dışında tutuldu. Gemlik’teki Yeniköy, Karagöl, Su Düşen Şelalesi, Musakayası ve Haydariye mesire alanları bunlardan sadece birkaçı.

Ateş, Mangal ve Anız Yakmak Kesinlikle Yasak

Valilik, orman yangınlarını önlemek adına oldukça sert tedbirler aldı. Ormanlık alanlarda ve çevresinde mangal yakılması, tüp kullanılması, nargile içilmesi ve her türlü ateşli faaliyet tamamen yasaklandı. Ayrıca orman içi, orman bitişiği ve tüm köy ile mahallelerde anız, bağ-bahçe atıkları, zeytinlik ve tarla temizliği amacıyla bitki örtüsünün yakılmasına da izin verilmeyecek. Dikkat çeken bir diğer düzenleme ise hasat dönemine ilişkin: Ormanlık alanlara yakın bölgelerde yapılacak ekin hasatlarında biçerdöverlere en az 2,5 ton kapasiteli su tankeri eşlik etmesi zorunlu hale getirildi. Hasat sonrasında ise tarla sahipleri, anız yangınlarına karşı gerekli önlemleri almakla yükümlü olacak.

Denetimler Artırılıyor, Sanayi ve Belediyelere Görev Düşüyor

Jandarma, emniyet ve orman ekipleri hasat dönemi boyunca denetimlerini sıklaştıracak. Karar kapsamında ayrıca sanayi kuruluşları, organize sanayi bölgeleri ve ormanlık alanlara yakın tesislerin yangın riskine karşı tüm tedbirleri alması zorunlu kılındı. UEDAŞ ve TEİAŞ da enerji nakil hatlarının ormanlık alanlardan geçen bölümlerinde bakım çalışmalarını artıracak ve gerektiğinde enerji kesintisi uygulayabilecek. Belediyeler ise çöp depolama alanlarının çevresinde en az 10 metre genişliğinde koruma bandı oluşturacak ve yangına müdahalede kullanılacak iş makinelerini hazır bulunduracak.

Kurallara Uymayanlara Ağır Cezalar

Valilik, alınan karar ve tedbirlere aykırı davrananlar hakkında Orman Kanunu, İl İdaresi Kanunu, Türk Ceza Kanunu ve Kabahatler Kanunu kapsamında idari ve adli işlem yapılacağını duyurdu. Bu kapsamda vatandaşların ve kurumların kurallara harfiyen uyması bekleniyor. Özellikle yaz aylarında sıkça yaşanan orman yangınlarının önüne geçmeyi hedefleyen bu önlemler, Bursa’nın yeşil alanlarını korumayı amaçlıyor. Yetkililer, vatandaşları duyarlı olmaya ve olası bir yangın durumunda 112 Acil Çağrı Merkezi‘ne ihbarda bulunmaya çağırdı.

İlgili Haberler

Ankara’da Sosyal Abonman Kullanıcıları 73 Bini Aştı, Binişlerde Artış

haberci

Erdoğan’dan Kızılay’a Kurban Vekaleti: Yardımlar İhtiyaç Sahiplerine Ulaştırılacak

haberci

İstanbul’un Ayamama Vadisi Projesi Avrupa’nın En İyi Şehir Girişimleri Arasında Finale Kaldı

haberci
Yükleniyor....

Bu web sitesi deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanır. Bunu kabul ettiğinizi varsayacağız, ancak isterseniz devre dışı bırakabilirsiniz. Kabul Et Devamını Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası