Gaziantep’te 5 Yeni Protokol: Eğitimden E-Spora Kapsamlı İş Birliği

Gaziantep'te 5 Yeni Protokol: Eğitimden E-Spora Kapsamlı İş Birliği

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Gaziantep Modeli anlayışıyla toplumun her kesimine dokunan yeni bir iş birliği paketini hayata geçirdi. Valilik Fuaye Salonu’nda düzenlenen imza töreniyle duyurulan 5 farklı protokol, eğitimden mesleki gelişime, e-spordan dijital farkındalığa kadar geniş bir yelpazede önemli adımlar içeriyor.

Eğitimde Deneme Sınavları ve Mesleki Eğitim Merkezi

Protokoller kapsamında, İl Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle maddi imkânları kısıtlı ancak akademik başarısı yüksek öğrencilere destek sağlanacak. 12. sınıf öğrencileri için 156 bin adet 11 serilik YKS ve Yabancı Dil Kazanım Değerlendirme Sınavı, 8. sınıf öğrencileri için ise 201 bin adet 6 serilik LGS Kazanım Değerlendirme Sınavı uygulanacak.

Bir diğer önemli adım ise KÜSGET Bölgesi’nde atılacak. Ortaokul sonrası örgün eğitim dışında kalan gençlerin erken yaşta mesleki beceri kazanması, genç işsizliği ve suça sürüklenme riskini azaltmak amacıyla 500 öğrenci kapasiteli bir eğitim merkezi kurulacak. Bu merkez, 10 derslikten oluşacak ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne tahsis edilecek.

E-Spor Ligi ve Dijital Farkındalık Projeleri

Gençlerin dijital spor alanındaki gelişimini desteklemek amacıyla Gaziantep Amatör E-Spor Ligi kuruluyor. Valilik koordinasyonunda, Büyükşehir Belediyesi, Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Amatör Spor Kulüpleri Federasyonu (ASKF) iş birliğiyle yürütülecek lig, stratejik düşünme, takım çalışması ve analitik problem çözme becerilerini geliştirmeyi hedefliyor.

Bunun yanı sıra, “Dijital Pusula: Gaziantep” projesiyle il genelindeki 9. sınıf öğrencilerine siber güvenlik, güvenli internet kullanımı, dijital zorbalık ve sanal bahis bağımlılığı konularında eğitim verilecek. Öğrencilerin fiziksel aktiviteye teşvik edilmesi de projenin bir parçası.

Dijital Oyun Geliştirme Atölyesi ile Geleceğin Yetenekleri

Hayata geçirilecek Dijital Oyun Geliştirme Atölyesi (DOGA) protokolü kapsamında, öğrencilerin oyun tasarımı, yazılım geliştirme ve kodlama yetenekleri erken yaşta keşfedilecek. Oyun temelli öğrenme ve akademik e-spor faaliyetleriyle STEM odaklı eğitim desteklenecek, başarılı öğrenciler belgelendirilecek.

Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, imza töreninde yaptığı konuşmada, “Her bir halka bir araya gelince çok güçlü bir halkaya dönüşüyor. Bu şehrin bütün çocukları bize emanet. Biz, eğitim şehri, bilim şehri, spor, kültür ve sanat şehri olma hedefine ilerlerken her şeyi Ankara’dan beklemeden Türkiye Yüzyılı belediyeciliğini uygulamaya çalışıyoruz” ifadelerini kullandı.

Bu protokollerle Gaziantep’in dijital gençlik, oyun geliştirme ve inovasyon alanlarında öncü bir şehir kimliği kazanması hedefleniyor. Önümüzdeki dönemde projelerin uygulamaya geçirilmesiyle birlikte, binlerce gencin eğitim ve mesleki gelişimine katkı sağlanması bekleniyor.

İlgili Haberler

Sakarya’nın Gururu Öğrenciler Türkiye Finalleri İçin Konya’ya Uğurlandı

haberci

Kınalıada’da Makine Arızası Yapan Tekne Sürüklendi, KEGM Kurtardı

haberci

Anneler Günü’nde Kocaeli’de Kadın Şoförler: Direksiyonda Gurur, Evde Fedakarlık

haberci
Yükleniyor....

Bu web sitesi deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanır. Bunu kabul ettiğinizi varsayacağız, ancak isterseniz devre dışı bırakabilirsiniz. Kabul Et Devamını Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası